• سیم و کابل ارت
  • سیم و کابل ارت
  • سیم و کابل ارت
  • سیم و کابل ارت

سیم و کابل مگنت

سیم مگنت یک سیم مسی یا آلومینیومی است که با یک لایه عایق بسیار نازک پوشانده شده است. این ماده در ساخت ترانسفورماتورها ، سلف ها ، موتورها ، ژنراتورها ، بلندگوها ، محرک های هد دیسک سخت ، آهن ربا ، وانت های گیتار برقی و سایر کاربردهایی که به سیم پیچ های عایق شده محکم نیاز دارند ، استفاده می شود.

این سیم اغلب مس کاملاً آنیل شده و تصفیه شده الکترولیتی است. از سیم مگنت آلومینیوم گاهی اوقات برای ترانسفورماتورها و موتورهای بزرگ استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست ، عایق به طور معمول از مواد فیلم پلیمری سخت به جای مینای شیشه ای ساخته شده است.

Qualiline 500grams Magnet Wire AWG 18 1.02 mm PURE Enameled Copper Wire  Magnetic Coil Winding ISO9001 Quality Certified | Lazada PH

موارد استفاده

-در موتور های برقی

موتورهای الکتریکی ، انرژی الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می کنند ، معمولاً از طریق برهم کنش میدان های مغناطیسی و هادی های حامل جریان. موتورهای الکتریکی در کاربردهای مختلف و متنوعی مانند فن ، دمنده ، پمپ ، ماشین آلات ، لوازم خانگی ، ابزار برقی و درایو دیسک یافت می شوند. از بزرگترین موتورهای الکتریکی با درجه بندی هزار کیلووات در مواردی مانند پیشرانه کشتی های بزرگ استفاده می شود. کوچکترین موتورها عقربه ها را در ساعت های مچی برقی حرکت می دهند.

موتورهای الکتریکی حاوی سیم پیچ هایی برای تولید میدان های مغناطیسی مورد نیاز هستند. برای اندازه معینی از قاب موتور ، ماده رسانایی بالا باعث کاهش اتلاف انرژی به دلیل مقاومت در برابر سیم پیچ می شود. هادی های ضعیف تر ، هنگام انتقال انرژی الکتریکی به انرژی جنبشی ، گرمای اتلاف بیشتری تولید می کنند.

مس به دلیل هدایت الکتریکی بالا ، معمولاً در سیم پیچ های سیم پیچ ، یاتاقان ها ، کلکتورها ، برس ها و اتصالات موتورها از جمله موتورهای با بالاترین کیفیت استفاده می شود. رسانایی بیشتر مس در مقایسه با سایر مواد ، بهره وری انرژی الکتریکی موتورها را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، برای کاهش تلفات بار در موتورهای القایی با استفاده مداوم بالاتر از 1 اسب بخار ، تولیدکنندگان به طور مداوم از مس به عنوان ماده هدایت کننده در سیم پیچ استفاده می کنند. آلومینیوم یک ماده جایگزین در موتورهای با اسب بخار کوچکتر است ، به ویژه هنگامی که از موتور به طور مداوم استفاده نمی شود.

یکی از عناصر طراحی موتورهای برتر کاهش تلفات گرما در اثر مقاومت الکتریکی هادی ها است. برای بهبود بهره وری انرژی الکتریکی موتورهای نوع القایی ، می توان با افزایش سطح مقطع سیم پیچ های مسی ، از دست دادن بار را کاهش داد. یک موتور با راندمان بالا معمولاً 20 درصد مس بیشتر از نمونه استاندارد خود در سیم پیچ استاتور دارد.

پیشرفت های اولیه در بهره وری موتور بر کاهش تلفات الکتریکی با افزایش وزن بسته بندی سیم پیچ های استاتور متمرکز بود. این منطقی بود زیرا تلفات الکتریکی معمولاً بیش از نیمی از تلفات انرژی را تشکیل می دهد و تلفات استاتور تقریباً دو سوم تلفات الکتریکی را تشکیل می دهد.

با این حال ، افزایش کارایی الکتریکی موتورها از طریق سیم پیچ های بزرگتر معایبی دارد. این اندازه و هزینه موتور را افزایش می دهد ، که ممکن است در برنامه هایی مانند لوازم خانگی و اتومبیل مطلوب نباشد.

 

-در مبدل ها

ترانسفورماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را از طریق سیم پیچ های خود (سیم پیچ ها) از یک مدار به مدار دیگر منتقل می کند. خصوصیات مورد نیاز برای سیم پیچ موتور مانند خصوصیات مورد نیاز ترانسفورماتورها است ، اما با نیاز اضافی برای مقاومت در برابر لرزش مکانیکی و نیروهای گریز از مرکز در دمای کار است. 

سیم پیچ ترانسفورماتور معمولاً از مس ساخته می شود اما آلومینیوم رقیب مناسبی است که وزن و هزینه اول از آن عوامل تعیین کننده هستند. 

در آمریکای شمالی ، آلومینیوم انتخاب غالب مواد پیچ در پیچ برای ترانسفورماتورهای ولتاژ پایین و نوع خشک بزرگتر از 15 کیلوولت آمپر (kVA) است. در بیشتر مناطق دیگر جهان ، مس ماده غالب سیم پیچ است. تصمیمات خرید به طور کلی تابعی از ارزیابی ضرر است که به ارز هر کیلووات بیان می شود.

مس مورد استفاده برای ساخت سیم پیچ ترانسفورماتور به صورت سیم برای محصولات کوچک و نوار برای تجهیزات بزرگتر است. برای محصولات کوچک ، سیم باید آنقدر محکم باشد که بتواند بدون شکستگی پیچیده شود ، در عین حال انعطاف پذیر باشد تا بتواند سیم پیچ های بسته بندی شده نزدیک را فراهم کند. محصولات نواری باید از کیفیت سطح خوبی برخوردار باشند تا مینای دندانهای عایق تحت ولتاژ خراب نشوند. شکل پذیری خوب برای تشکیل و بسته بندی نوار ضروری است در حالی که برای مقاومت در برابر فشارهای الکترو مکانیکی بالا که در شرایط اتصال کوتاه گاه به گاه ایجاد می شوند ، مقاومت خوبی لازم است. سیمهای سیم پیچ مسی در ترانسفورماتورها با کلیه مواد عایق مدرن مانند لاک و مینا سازگار هستند. لاك ها اجازه مي دهند تا فاصله نزديكي سيم پيچ ها بهترين بازده را در كويل ها داشته باشند. 

یک دلیل عمده مهندسی برای انتخاب سیم پیچ مس به جای آلومینیوم ، ملاحظات فضا است. به این دلیل است که می توان ترانسفورماتور مس-زخم را کوچکتر از ترانسفورماتورهای آلومینیومی ساخت. برای بدست آوردن درجه بندی برابر در ترانسفورماتورهای آلومینیومی ، سطح مقطع 66٪ بزرگتر از هادی های مس مورد نیاز است. با این حال ، استفاده از هادی های بزرگتر باعث می شود مقاومت سیم پیچ آلومینیوم تقریباً معادل سیم پیچ های مس باشد.

اتصال یکی دیگر از مزایای مهم ترانسفورماتورهای مس-زخم است ، زیرا پوشش اکسید روی سطح آلومینیوم لحیم کاری یا اتصال دیگر با آن را دشوارتر می کند. تمیز کردن و مسواک زدن با یک ترکیب مشترک با کیفیت برای جلوگیری از اکسیداسیون با مس لازم نیست.

 

-در ژنراتورها
روند در ژنراتورهای مدرن این است که در دمای بالاتر و رسانایی الکتریکی بالاتر با مس بدون اکسیژن برای میله های میدان و سیم مغناطیسی به جای مس بدون اکسیداسیون استفاده می شود.

آرسام الکتریک

سیم و کابل،سیم و کابل ارت،سیم،کابل